Öğrencilerimiz Dilara Ece Günesen, Sena Öztürk, Ezgi Kahraman, Tuğçe Güler, Elif Dilay Altıner, Çağla Çöl, Kerem İnak’ın 2020-2021 güz dönemi, EUT419E Endüstriyel Tasarım Stüdyosu V dersi kapsamında geliştirmiş oldukları Aura, Mates, Planc, CommoHome, ElderlyCare, Karma, Seco adlı projeleri, Haziran 2021'de Londra Tasarım Bienali sırasında Somerset House'da fiziksel olarak sergilenmek üzere seçilmiştir. Ayrıca aynı projede yer alan öğrencimiz Elif Karataş’ın Bio-Ke projesi de bienalde dijital olarak sergilenmek üzere seçilmiştir. 50'den fazla ülkeden 300 projenin izleyicilerle buluşacağı serginin teması ise “Bir Kriz Çağında Tasarım”. 

EUT419E Industrial Design Studio V (Endüstriyel Tasarım Stüdyosu V) dersi kapsamında geliştirilen ve Londra Tasarım Bienalinde sergilenecek projelerin yedisi (Aura, Mates, Planc, CommoHome, ElderlyCare, Karma, Bio-Ke) Prof. Dr. Gülname Turan ve Araş. Gör. Enver Tatlısu ile birlikte Araş. Gör. Asya Gürgün Özdemir ve Araş. Gör. Betül Şahin yürütücülüğünde; biri (Seco) ise Dr. Öğr. Üyesi Koray Gelmez ve Dr. Öğr. Gör. Miray Boğa ile birlikte Araş. Gör. Emrah Özturan, Araş. Gör. Pelin Efilti ve Araş. Gör. Onur Yılmaz yürütücülüğünde gerçekleşmiştir. 

İTÜ Endüstriyel Tasarım Doktora Programında Enver Tatlısu tarafından, Prof. Dr. Gülname Turan danışmanlığında sürdürülen “Bridging the GAP Between Product and User: A Design Framework to Establish a Free Relationship with Technology” başlıklı doktora çalışması kapsamında geliŞtirilen tasarım çerçevesinin kullanıldığı proje dersinde; döngüsel ekonomi, prosumtion, prosumer, dijital, ürün ara yapıları, sürdürülebilir ve yerel kalkınma, sosyal inovasyon, eleştirel-spekülatif tasarım, katılımcı tasarım, dağıtık imalat, zanaatlerin valorizasyonu gibi anahtar kavramlar öne çıkarıldı. Proje süreci aynı zamanda İTÜ’nün lisans ve lisansüstü eğitimin birbirinden beslenmesi stratejik hedefiyle de bütünleşiyor. 

Proje sürecinde ders yürütücülerinin verdiği proje kritiklerine paralel olarak, öğrencilerin birbirlerinin projeleri üzerinde de eleştiri yapmaları sağlanarak akran etkileşimi ile öğrenme, birlikte çalışma ve kavramlar üzerinde tartışma ortamları sağlandı. Birleşmiş Milletler’in sürdürülebilir kalkınma hedeflerinden en az ikisine yönelik çözümler getirilmesi de stüdyo kıstasları arasında yer aldı. 

Öğrencilerimizin projeleri için: https://www.londondesignbiennale.com/design-age-crisis-gallery

Gorsel_21_LondraTasarimBienali_04-1

Gorsel_21_LondraTasarimBienali_01-2

Gorsel_21_LondraTasarimBienali_03-1

Gorsel_21_LondraTasarimBienali_06-1

Gorsel_21_LondraTasarimBienali_07-1

Gorsel_21_LondraTasarimBienali_05-1

BiennalHaberMetni_419_compressed-3

Kerem Inak-1